Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

ΓΝΩΜΟΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΗΤΗΣ

 

Ως αρχιτεκτονικό εργαλείο ο γνώμων , χρησιμοποιείτε για τον καθορισμό και την χάραξη, ορθών γωνιών. Ο ορθογωνισμός αποτελεί βασική εργασία στην κατασκευή ενός οικοδομήματος, γιατί καθιστά τους ακατέργαστους λίθους κυβικούς και τους επιτρέπει να εφαρμοστούν μεταξύ τους, σε σταθερά, αρμονικά σύνολα.
Ως γωνιώδης στο σχήμα ταυτίζεται με το πεπερασμένο και την γήινη φυσική τάξη και νομοτέλεια.
Για τον τέκτονα είναι εργαλείο κατεργασίας και ορθογωνισμού του εαυτού του, ώστε μέσα από μια ευσυνείδητη έρευνα, να οδηγηθεί στην οδό της κατανόησης, της νομιμοφροσύνης, της ηθικής, της δικαιοσύνης, και του ανθρωπισμού.
...
Ως αρχιτεκτονικό εργαλείο ο διαβήτης, μετρά διαστήματα και χαράσσει κύκλους .Ο κύκλος ως περιφέρεια που όλα τα σημεία της ισαπέχουν από το κέντρο απεικονίζει την επέκταση ενός σημείου σε μονοδιάστατο άξονα προς πάσα κατεύθυνση. Στο γήινο επίπεδο, (γραμμικό μονοδιάστατο), ο διαβήτης μπορεί συμβολίζει για τον τέκτονα το όργανο χάραξης του γεωμετρικού τόπου εκδήλωσης της ατομικής ελευθερίας, αφού η ατομική ελευθερία είναι μια ολιστική έκφραση μεν αλλά νοείτε ως ελευθερία όταν λαμβάνει χώρα εντός των ορίων που έχει θέσει ο ίδιος αλλά και τα όρια της ελευθερίας του συνόλου.
Επειδή ο διαβήτης καθώς κινεί το ένα σκέλος του ενώ το άλλο παραμένει σταθερό χαράσσει μια γραμμή χωρίς αρχή και τέλος συμβολίζει την αιώνια συμπαντική δημιουργία. Επίσης ο κύκλος απεικονίζει την περιοδική αέναη κίνηση, και παραπέμπει στις ελλειπτικές τροχιές των ουρανίων σωμάτων. Ο κύκλος αναπτυσσόμενος σε δύο ομοκέντρους κάθετους άξονες σχηματίζει τον γεωμετρικό τόπο που ονομάζεται σφαίρα και παραπέμπει στον ουράνιο θόλο. Ο ουράνιος θόλος συμβολίζει παραδοσιακά για τον άνθρωπο τον πνευματικό κόσμο, και οι ουράνιες τροχιές των άστρων, την αέναη εκδήλωση των κοσμικών νόμων. Για τον τέκτονα που επιδιώκει μέσα από την έρευνα της αλήθειας να φτάσει στην αυτοπραγμάτωση, η επέκταση της συνείδησης σφαιρικά είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος, καθώς έτσι αναπτύσσεται αρμονικά και στον (γήινο) οριζόντιο άξονα και στον (υπερβατικό) κάθετο άξονα με κεντρικό σημείο πάντα την εστία της συνειδητότητας του μακριά από τα σφάλματα της μονοδιάστατης οπτικής απάτης .Έτσι θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο διαβήτης για τον τέκτονα είναι εργαλείο έρευνας της αιώνιας αλήθειας. Ας μη ξεχνάμε ότι ο Εμπεδοκλής είπε ότι: ο Θεός είναι ένας κύκλος που το κέντρο του είναι παντού και η περιφέρειά του πουθενά.
Οι διαφορετικές θέσεις που παίρνουν μεταξύ τους αυτά τα δύο
σύμβολα επάνω στο βιβλίο του νόμου στο κυανό εργαστήριο απεικονίζουν την βαθμιαία έρευνα της αλήθειας που οδηγεί τον τέκτονα στην αυτοπραγμάτωση.

corfumason