Παρασκευή 23 Μαΐου 2014

Το Μπάφομετ και ο Μενδήσιος Τράγος

 
Το σύμβολο του Baphomet είναι μια μορφή πεντάλφας, με δύο σημεία που δείχνουν προς τα πάνω, μια προς τα κάτω, και μια κάθε πλευρά. Αυτό είναι ανεστραμμένη πεντάλφα. Τα δυο σημεία προς τα πάνω αντιπροσωπεύουν την πνευματικότητα της ανθρωπότητας όπως χρησιμοποιείται από τις παγανιστικές λατρείες και τους μάγους.
Το σημείο προς τα κάτω του αναστραμμένο πεντακτίνου αστεριού αντιπροσωπεύει τη σαρκική πλευρά της ανθρωπότητας παρά την πνευματική.
Η κερασφόρα σφραγίδα είναι ένα σχέδιο βασισμένο στην πεντάλφα.
Μέσα στην πεντάλφα είναι η εικόνα μιας αίγας, τα κέρατα του υπάρχουν στις πάνω ακμές, Τα αυτιά του γεμίζουν τις δύο πλευρικές ακμές, και το στόμα του αγγίζει το χαμηλότερο μέρος της πεντάλφας. Το θέμα της αίγας και της πεντάλφας είναι πολύ παλαιό, και έχει την προέλευσή του στην αλχημεία, και τα Ελευσίνια μυστήρια ως προσωποποίηση του αρσενικού και του θηλυκού.
Η πεντάλφα περιβάλλεται από δύο κύκλους. Μεταξύ των δύο κύκλων είναι 5 εβραϊκοί χαρακτήρες, που συλλαβίζουν LVTHN αντίθετο προς την φορά των δεικτών του ρολογιού: Leviathan.

Ο LaVey περιγράφει τα δύο πάνω σημεία ως «επίθεση στον ουρανό». Είναι μια επίθεση στην έννοια: <<ότι τα ανθρώπινα οντά είναι παιχνίδια οποιουδήποτε Θεού>>

μια δημιουργία οποιασδήποτε ύπαρξης ή ότι υπάρχει από οποιαδήποτε ύπαρξη πρέπει να λατρευτεί ακριβώς επειδή υπάρχει. Ο Σατανιστής διατηρεί αυτό το προνόμιο για τον εαυτό του. Περιγράφει το χαμηλότερο σημείο και τα δύο πλευρικά σημεία ως «άρνηση της τριάδας», αναφερόμενος στη χριστιανική έννοια της τριάδας.
Μια σύγχρονη ερμηνεία είναι ότι αντιπροσωπεύει τη γονιμότητα, την επιτυχία και τη δύναμη.
Το σύμβολο Μπαφομετ χρησιμοποιήθηκε από τους ιππότες Templar (Ναΐτες). Μέσω των εποχών αυτό το σύμβολο έχει κληθεί με πολλά διαφορετικά ονόματα. Μεταξύ αυτών είναι: Η αίγα Mendes (Goat of Mendes) του Elipha Levi, Πάνας της

αρχαίας ελληνικής μυθολογίας κ.ο.κ.
Ο όρος Baphomet μπορεί να είχε προέλθει από δύο ελληνικές λέξεις, baphe και metis, που σημαίνει «την απόκτησή της γνώσης.» Στη αναγέννησή των απόκρυφων μελετών του 19ου αιώνα, μια παρόμοιά γνωστή απεικόνιση είναι αυτή που παρουσιάζει ο τράγος του Mendes υπό την μορφή μιας φτερωτής ανθρωπόμορφης αίγας με δυο στήθια και ενός φανό στο κεφάλι του μεταξύ των κεράτων. Αυτή η εικόνα προέρχεται από το 1854 στο βιβλίο του Eliphas Levi "Dogme et Rituel de la Haute Magie". O Ελιφας Λεβι θεώρησε το Μπαφομετ μια απεικόνιση του απόλυτου, με την συμβολική σημασία και εξήγησε λεπτομερώς το συμβολισμό του στο σχέδιο που χρησίμευσε, ως την κυρία πρόσοψή του κερασφόρου.
Σε αυτό το βιβλίο ο Λέβι σχολίασε τις χειρονομίες της φιγούρας και της πεντακτίνου στο μέτωπο του Μενδήσιου τράγου.
Ο Τράγος στο μέτωπο του έχει το σημάδι της πεντάλφας με την μια άκρη στην κορυφή, ένα σύμβολο του φωτός. Τα δυο χέρια του σχηματίζουν το σημάδι της ερμητικής αρχής,"αυτό που υπάρχει χαμηλότερα είναι σαν αυτό που υπάρχει ψηλότερα". Το ένα χέρι στρέφεται ψηλά και δείχνει την άσπρη σελήνη του Xέσεντ, το άλλο στρέφεται χαμηλά και δείχνει την μαύρη σελήνη του Γκεβούρα. Αυτό το σημάδι εκφράζει την τέλεια αρμονία του Ελέους και της Δικαιοσύνης. Το ένα χέρι του είναι γυναικείο και το άλλο αρσενικό.
Η Φλόγα της νόησης, που λάμπει ανάμεσά στα κέρατά του είναι το μαγικό φως της συμπαντικης ισορροπίας, συμβολίζει την εικόνα της ψυχής που έχει ανυψωθεί πέρα από την Ύλη και λάμπει πέρα από αυτήν.
Το πρόσωπο του τράγου συμβολίζει τον Υλικό κόσμο και την υπευθυνότητά.
Η Ράβδος που στέκεται όρθια αντί για τα γενετικά όργανά συμβολίζει την Αθανασία, την ζωτική ουσία και την αιωνία Ζωή, και καλύπτεται με το ύδωρ, ο ήμι κύκλος επάνω από την ατμόσφαιρα.
Η Ανθρωπότητα αντιπροσωπεύεται από τα δυο στήθη και τα ανδρόγυνα χέρια, η οποία καταφεύγει στην αινιγματική προσωπικότητά της απόκρυφης επιστήμης.
Το μπαφομετ και ο Τράγος του Μένδη είναι εξολοκλήρου ένα σύμβολο το οποίο επιδιώκει να κλείσει μέσα του όλη την Σοφία της ερμητικής αρχής. Ο ένας βραχίονας του είναι θηλυκός, και ο άλλος αρσενικός, οι επιγραφές Solve και Coagula που έχουν πάνω τους αντιπροσωπεύουν την κίνησή και την στασιμότητά.

Για μια πλήρη εξήγηση του Baphomet. Ο Eliphas Levi, του οποίου το πραγματικό όνομα ήταν Abbe Alphonse Louis Constant, ήταν ένας μυημένος καβαλιστής. Ο Eliphas Levi ήταν ο συντάκτης διάφορων φιλοσοφικών και μαγικών εργασιών. Ήταν μέλος του Fratres Lucis (αδελφοί του φωτός) . Ο Eliphas Levi, που έφτιαξε την αίγα Mendes, με τη ονομασία «Baphomet» ως σύνθεση τριών συντμήσεων: Tem. Oph. Ab, αντιπροσωπεύοντας τα λατινικά abhas pacis hominum omnium Templi, που σημαίνει: Ο ναός της ειρήνης μεταξύ όλων των ανθρώπων. Ο Levi το αισθάνθηκε αυτό ότι είναι μια αναφορά στο ναό του βασιλιά Σολομώντα, ο οποίος θεώρησε είχε το μόνο σκοπό, την ειρήνη στον κόσμο.
Ο Eliphas Levi θεώρησε το Baphomet μια απεικόνιση του απόλυτου με συμβολική μορφή. Σύμφωνα με το συντάκτη Michael Howard, ο Levi βάσισε την απεικόνιση του Baphomet ότι είναι μια μορφή του γενειοφόρου κερασφόρου με τα θηλυκά στήθη, τα φτερά και τα πόδια τη αίγας, κάθεται και τα πόδια του είναι σε θέση που μοιάζει με τα αγάλματα του κελτικού Θεού αρσενικών ελαφιών (Κερνουρος), του κερασφόρου. Επίσης μοιάζει με ένα κλασικό θιβετιανό "Narjolpa" (Ονομασία για το φίδι της Κουνταλίνης) στη θέση του διαλογισμού.
Ο Joseph Fort Newton αρχίζοντας από το 1886, εξέδωσε τη μελέτη του των μυστηρίων μαγικού, μια αφομοίωση των γραφών του Eliphas Levi. Ο  Αλβέρτος Pike ήταν ένα κορυφαίος τέκτονας  και συνδέεται με τα μέλος του ιπποτικού τάγματος των Ναϊτών. Ο Levi ήταν μια πρωταρχική πηγή για το Baphomet και από τη σύνδεση σε δύο του σχέδια, έκανε τις 2 ακμές να δείχνουν προς τα πάνω, το αστέρι αυτό είναι ένα σύμβολο της σκοτεινής πλευράς.
Τα μέλη του ιπποτικού τάγματος των Ναϊτών ήταν ρωμαϊκοί Καθολικοί και χρησιμοποίησαν συγχρόνως την εικόνα baphemetis-Sophia! Η Sophia είναι η θεά της φρόνησης από την ελληνική και πυθαγόρεια παράδοση που συνδέεται με την γνώση.
Ακόμα συνδέεται με το ύδωρ - όπως στη Βαβυλωνιακή και Εβραϊκή γλώσσα η λέξη Bahu «τα ύδατα».
Πολλοί από τα μέλη του ιπποτικού τάγματος των Ναϊτών ήταν οπαδοί της θεάς Sophia η οποία αντιστοιχεί  στην επανεγκαθίδρυση της θηλυκή πτυχής της θεότητας που ήταν φορολογημένη από την εκκλησία. Πρέπει να αναφερθεί ότι ο προστάτης τους, ST Bernard Clairvaux, ήταν αρμόδιος για την ονομασία της βασίλισσας του ουρανού.
Ο εβραϊκός κώδικας που αντικαθιστά το πρώτο γράμμα της αλφαβήτου με το τελευταίο, και το δεύτερο με το προτελευταίο, et ainsi de suite και τα λοιπά. Όταν το Baphomet εφαρμόζεται σε αυτόν τον κώδικα, παράγει την ελληνική λέξη Sophia, που σημαίνει νους.
Αν και γράφεται στα εβραϊκά διαβάζει ως ελληνική λέξη Sophia. Του οποίου  η φρόνηση εμφανίζεται πάντα σε σχέση με αυτήν την λέξη εάν χρησιμοποιείτε η Sophia, ή Baphe Metis.
Στο τυπικών της υψηλής μαγείας ο Elipha Levi στο Κεφάλαιο XV γράφει για την Κάρτα Ταρώ 15:
"Ας επανέλθωμεν τώρα εις τον τρομερών αριθμόν 15, ο οποίος εις το Ταρώ παριστά, ως κλείδα, εν τέρας όρθιον επί τίνος βωμού, φέρων μίτραν και κέρατά, λαγόνας γυναικός και γενετικά όργανά ανδρός, μιαν χίμαιραν, μιαν δύσμορφων σφίγγα, μιαν σύνθεσής τερατόμορφον. Κάτωθεν της εικόνος αναγιγνώσκεται η επιγραφή: Ο Δαίμων. Μάλιστα εισερχόμεθα εις την εξέτασίν του φαντάσματος όλων των φόβων, του Δρακόντος πασών των Θεογονιών, του Αρειμάν των Περσών, του Τυφώνος των Αιγυπτίων, του Πύθωνος των Ελλήνων, του Αρχαίου Όφεως των Εβραίων, του Μεγάλου θηρίου του Μεσαίωνος, έτι πλέων του Μπαφομέ των Ναϊτών, του πωγωνοφόρου ειδώλου των αλχημιστών, του ασελγούς Θεού του Μένδητος, του Τράγου των Σαββατιασμών. Επί κεφαλής του παρόντος τυπικού έδωσαμεν την ακριβής εικόνα του φοβερού τούτου κυρίαρχου της νυχτός, με όλους τους χαρακτήρας."
Και στην συνέχειά αυτού του κεφαλαίου, ο Ελιφας Λέβι αναφέρετέ για τον Μενδησιο τράγο και τους συμβολισμούς του.
Ο Τράγος, φέρει επί του μετώπου το σημείων του πενταγράμμου, με την μια ακτίνα προς τα άνω, πράγμα το οποίον αρκεί δια να μας κάνει να αντιληφθώμεν, ότι πρόκειται για φωτεινού εμβληματος Δια τον χειρών του εκτελεί την ιερατικήν χειρονομίαν και δεικνύει προς τα άνω την λευκήν σελήνη της Σεφιρά Χαϊζέδ και προς τα κάτω την μαύρη σελήνη Γκμπουρά. Το σημείον τούτο δηλοί την πλήρη αρμονία μεταξύ της ευσπλαχνίας και της δικαιοσύνης. Ο εις των βραχιόνων είναι θήλεος γένους, ο έτερος άρρενος, όπως εν τω ανδρογύνω του KUHNRATH, του οποίου προσεπαθήσαμεν να συγκεντρώσωμεν τα κυριότερα χαρακτηριστικά εν τω εμβλήματι ημών. Διότι πρόκειται περί ενός και αυτού συμβόλου. Η δας της γνώσεως ήτις λάμπει μεταξύ των κεράτων, είναι το μαγικών φως της Παγκοσμίου ισορροπίας, είναι επίσης η εικών της ψυχής που εξυψωθείσης υπεράνω της ύλης, αν και συγκρατούμενης επ αυτής, όπως η φλόγα εφάπτεται της δαδός. Η αποτρόπαιος μορφή του ζώου εκφράζει την απέχθειαν προς το αμάρτημα, δια το οποίον ο υλικός παράγων είναι ο μόνος υπεύθυνος, εκείνος δε και μόνον πρέπει να τιμωρείται, διότι το πνεύμα είναι εκ φύσεως απαθές και υποφέρει μόνον δια της υλοποιήσεως αυτού. Το κηρύκειον το οποίον εκτελεί χρέη γενετικού οργάνου εν τη εικόνι, παριστά την αιώνιον ζωήν, συμβολίζει το ύδωρ, το σύμβολον της γονιμότητος, ο κύκλος όστις υπέρκειται, εικονίζει την ατμόσφαιράν, τα πτερά τα οποία έπονται, παριστούν την πτητικήν ουσίαν, είτα η ανθρωπότης συμβολίζεται δια των δυο μαστών και των ανδρογύνων βραχιόνων της σφιγγός ταύτης των απόκρυφων επιστήμων.
Ο ίδιος ο Eliphas Levi αναφέρει στην συνέχειά για τον μενδησιο τράγο:
...ο ημέτερος τράγος, του οποίου ο πεντάκτινος είναι αρκετός δια να μας απαγορεύση να εκλάβωμεν αυτόν ως μίαν των μυθικών εικόνων του Σατάν....

http://www.amra.gr