ΒΙΚΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ:
Θέλω να πω σε αυτό το σημείο να μην ξεχνάτε ποιά είναι η αρετή. Οι αρετές είναι δύο ειδών. Υπάρχει η ηθική αρετή από τη μία και υπάρχει η ηθική αρετή από την άλλη. Ο Αριστοτέλης με τη μεγάλη του σοφία είχε περιγράψει την αρετή, η οποία αν δεν μας συνοδεύει σε κάθε μας βήμα δεν μπορούμε να έχουμε ανθρώπινη αξιοπρέπεια ούτε μπορούμε να ασκήσουμε τα δικαιώματα της ελευθερίας όπως απορρέουν από το σύνταγμά μας, ούτε να μπορέσουμε να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των άλλων προσώπων και να υπηρετούμε σωστά το σύνταγμα και τα χριστά ήθη. Αν δεν έχουμε την αρετή ως το μεγαλύτερό μας μέλημα δεν μπορούμε να φτιάξουμε τίποτα από όλα τα υπόλοιπα. Είναι αυτό που έχουμε φτάσει σήμερα οι αρετές να έχουν παρανοηθεί να έχουν χρησιμοποιηθεί με λάθος τρόπο.
Και αυτή η ευρύτερη έννοια της άριστης πολιτείας, αντικατοπτρίζονται με τις αρετές, τις νοητικές και τις ηθικές αρετές. Για να θυμίσω οι νοητικές αρετές που χαρακτηρίζουν την ύψιστη τριάδα είναι: η σοφία, η σύνεση και η φρόνηση. Είναι αυτές που χαρακτηρίζουν τον πολίτη. Είτε τις έχεις είτε δεν τις έχεις, εδώ δεν υπάρχουν στάδια όπως υπάρχουν στις ηθικές αρετές. Οι νοητικές αρετές που όπως είπα αντικατοπτρίζονται με ένα τρίγωνο αν θέλετε γιατί πάντα περί αγίας τριάδας είναι η ύψιστη τριάδα. Με κεφάλι την σοφία, και σύνεση φρόνηση είναι το άλλο δίπολο το οποίο συμπληρώνει το τρίγωνον αυτό της τριάδας, είναι οι βάσεις για να μπορέσουμε να έχουμε το σωστό μας πολίτευμα. Και αυτή η σοφία, σύνεση και φρόνηση είναι είτε το έχεις είτε δεν το έχεις. Ενώ οι νοητικές, οι ηθικές αρετές που ο Αριστοτέλης τις είχε περιγράψει ως δώδεκα αρετές, ηθικές αρετές, οι οποίες και αυτές χωρίζονται με την σειρά τους σε άλλα τρία επίπεδα. Η κεντρική αρετή η οποία είναι η απόλυτη έννοια της τελειότητας βρίσκεται στην κορυφήν και πάλι ενός τριγώνου που ονομάζεται «Η Μεσότητα». Στο αριστερόν άκρο τοποθετείται η έλλειψη, και στο δεξί η υπερβολή άρα η κάθε ηθική αρετή αποτελείται από τρία, την μεσότητα στο κέντρο και το δίπολο στο κάτω μέρος που είναι η έλλειψη και η υπερβολή δεξιά. Μάλιστα με ένα πολύ όμορφον τρόπο που το έχει περιγράψει και που έχει σχηματίσει σε εικόνα είναι ότι αν εμείς βάλουμε το κέντρον ενός διαβήτη στο κέντρον της, κάτω κέντρον του τριγώνου και βάλουμε τον διαβήτη μας να γυρνάει από την έλλειψη στην υπερβολή, δηλαδή να κάνουμε έναν μισό, μικρό κύκλο 180ο , όταν φτάσει ο διαβήτης στο κέντρο εκεί είναι η μεσότητα, δηλαδή είναι το κέντρο, που είναι το πάνω μέρος του τριγώνου, αν πάει αριστερά ξεκινάει το δίπολο της έλλειψης και δεξιά, τελείως δεξιά είναι το δίπολο, η άλλη άκρη του διπόλου η υπερβολή, άρα η βάση του τριγώνου μας και του μοιρογνωμονίου είναι η έλλειψη και η υπερβολή ενώ το απώτερο κέντρο στο ύψος είναι η μεσότητα, είναι η αρετή. Αν κοιτάξουμε τώρα το δίχτυ του μοιρογνωμονίου να φεύγει λίγο από το κέντρο που, από τις μεσότητες που είναι οι αρετές, που οι αρετές θα σας πω είχαν χαρακτηριστεί η ανδρεία, η σωφροσύνη, η ελευθεριότητα, η μεγαλοπρέπεια, η μεγαλοψυχία, η φιλοτιμία, η πραότητα, η αλήθεια, η ευτραπελία, η φιλία, η αιδός, η νέμεσης, όλα αυτά είναι οι δώδεκα αρετές οι οποίες είχαν χαρακτηριστεί ως ενότητες από τον Αριστοτέλη. Αυτό ήταν το κέντρο, εάν πάμε τώρα πίσω τώρα στο μοιρογνωμόνιο και δούμε λίγο το κέντρο που είναι σταθερό που είναι το κέντρο όπως είπα του διπόλου μεταξύ έλλειψης και υπερβολής και η μύτη που περιγράφει, διαγράφει αυτόν τον κύκλον να βρίσκεται στο κάθετο το σημείον, δηλαδή στην μεσότητα που είναι η αρετή αν κινηθεί λίγο προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά, αρχίζει πλέον να πηγαίνει, οδεύει προς την έλλειψη ή την υπερβολή, γι’ αυτό η αρετή είναι μόνο μία. Από τις 180ο η κάθετη είναι η σωστή, η 179ο είναι λανθασμένες.
Είναι μεγάλον αυτό που σας λέω, η πορεία απομάκρυνσης από τον κεντρικόν πόλο δηλαδή του απόλυτου μηδέν της μεσότητας αρχίζει πλέον να πηγαίνει προς την έλλειψη, δηλαδή ή και στην υπερβολή και έναν παράδειγμα να σας πω όπως η πρώτη που είχα πει ανδρεία, εάν κινηθούμε λίγο προς την έλλειψη αρχίζει να γίνεται δειλία, εάν κινηθούμε λίγο προς τα δεξιά που είναι η υπερβολή αρχίζει να γίνεται θράσος. Άρα φεύγοντας εμείς από το κέντρον της μεσότητας που είναι η ανδρεία και πηγαίνοντας προς την έλλειψη ή την υπερβολή δηλαδή δειλία και θράσος ξεκινάμε να σπάει η σύσταση του ιδεατού πολίτη, που είναι μέρος της ιδανικής πολιτείας και να γίνεται πλέον ο πολίτης ο οποίος αρχίζει να γίνεται, πώς να το πω, εργάτης της δειλίας και του θράσους και γι’ αυτόν τον λόγο εμείς πρέπει να καταφέρνουμε με την σωστήν εκπαίδευση και την συμπεριφορά μας να οδεύουμε στην μοναδική σωστή συμπεριφοράν της ηθικής αρετής που είναι η μεσότητα, δηλαδή το απόλυτο μηδέν το κέντρο. Άρα αντί να λέμε απομάκρυνση από την ανδρεία προς την δειλία είναι καλύτερα να λέμε απ’ την δειλία προς την ανδρεία, προς το κέντρο, κατεύθυνση προς το κέντρο, γιατί αφού έχουμε μόνο μία αρετή που είναι η μεσότητα από την στιγμή που ξεκινάμε να είμαστε μία μοίρα αριστερά ή μία μοίρα δεξιά από το απόλυτο μηδέν, είναι καλύτερα να λέμε ότι είμαστε μία μοίρα σχεδόν προς το κέντρο και όχι μία μοίρα από το κέντρο. Αυτόν είναι τόσον μεγάλης σημασίας γιατί αν τα βάλουμε μέσα στο δικό μας το καθημερινό, την καθημερινή μας ενέργεια και οτιδήποτε κάνουμε είναι προς αυτήν την κατεύθυνση, όπως είπα προηγουμένως να διατηρούμε την σοφία, την σύνεση και την φρόνηση που είναι οι νοητικές αρετές και να καλλιεργούμε τις ηθικές αρετές, γιατί οι νοητικές είπα είτε τις έχεις είτε δεν τις έχεις, τις ηθικές αρετές όμως είναι θέμα εκπαίδευσης, είναι θέμα να μπορέσεις να έχεις την σωστή διδαχή για να έχεις τα σωστά εργαλεία και είναι αυτά που θα συνοδεύσουν την ζωή μας, δηλαδή εμείς οι οδηπόροι πολίτες οι οποίοι βαίνουμε προς το απόλυτο μηδέν, δηλαδή την απόλυτη μεσότητα με σκοπό να φτάσουμε στο κέντρο και να φτάσουμε πλέον να είμαστε ΕΓΩ- ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ και με την σωστή ΓΕΩ-ΜΕΤΡΙΑ, κοιτάξτε και πόσον όμορφα γίνεται η αναμέτρηση της αρετής λέμε η αναμέτρηση της αρετής βγαίνει διαμέσου της ΓΕΩ-ΜΕΤΡΙΑΣ που είναι αυτό που σας είπα προηγουμένως την απεικόνιση σε μοιρογνωμόνιο που είναι αν το χωρίσω το ΓΕΩ- ΜΕΤΡΙΑΣ μετρώ δηλαδή το ΓΕΩ, γη, την ίδια στιγμή αυτό το ΓΕΩ αν το κάνουμε αναγραμματισμό γίνεται ΕΓΩ-ΜΕΤΡΙΑ, είναι το γεω, εγω – μετρια που είναι απόλυτα ευθύς τρόπος προσέγγισης του καθορισμού της αρετής των πολιτών και που είναι ομαλά συνδεδεμένη με την απόλυτη αρμονία με τους γύρω. Αυτός ο τρόπος για αν φτάσουμε πλέον να οδεύουμε προς το κέντρον την απόλυτη μεσότητα δηλαδή την απόλυτη αρετή, αυτό ονομάζεται επίσης κατά τον Αριστοτέλη να έχεις αυτήν την σωστή παιδεία για να δοθούν τα σωστά εργαλεία και να βοηθήσει τον πολίτη τον οδηπόρο πολίτη προς το κέντρο, προς την μεσότητα δια μέσω της τέχνοσης του νου έλεγεν ο Αριστοτέλης, υπάρχει όρος «τέχνωση του νου» είναι πολύ όμορφος όρος και το θυμάμαι διότι είναι ο μόνος τρόπος να έχετε εφοδιαστεί με τέτοια εργαλεία και τέτοια εφόδια για να καλλιεργήσει την νόηση για να μετρήσει την ψυχή να προσδιορίσει το εγώ και να βρίσκει σε ποιό στάδιο βρίσκεται και ο απώτερος σκοπός βέβαια είναι όπως είπα προηγουμένως να υπάρχει τέτοια εκπαίδευση ολιστικής προσέγγισης ούτως ώστε όταν φτάνουμε, να φτάσουμε στην τέχνωση του νου να στρογγυλέψουμε δηλαδή όλες τις αιχμές και να φτιάξουμε την σφαίρα δια μέσου της συστημικής δυναμικής να καταφέρουμε δηλαδή ως πολίτες να συντονίσουμε όλες τις δώδεκα αρετές μαζί, να φέρουμε δηλαδή όλους τους δείκτες να γίνουν απόλυτα κάθετοι με κατεύθυνση προς τα πάνω πάντοτε προς τα πάνω το οποίο είναι το απόλυτο κέντρον της ηθικής, και παράλληλα αν καταφέρουμε την ίδια στιγμή να θέσουμε σε ισχύ τις άλλες αρετές τις νοητικές αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα συντονισμό και να καταφέρουμε να προωθήσουμε τον εαυτό μας μέσων όλων αυτών, της εκπαίδευσης του νου μας, της τέχνοσης του νου μας σ’ ένα συντονισμό που να φτάσουμε σε έναν άλλο επίπεδο να ανοίξουμε δηλαδή σιγά σιγά τις πύλες μας προς, το τρίτο μάτι, τον κόσμο του αιθέρα της ανώτερης διάστασης όπου ο άνθρωπος σιγά σιγά να βάλει τον εγκέφαλο του ο οποίος λειτουργεί σαν δίπολο, δηλαδή ενεργεί από μόνο του έχοντας την ικανότητα να βλέπει τις εικόνες που διαδραματίζονται μπροστά του το ον-αρ με το ορ-αν. Το ορ-αν είναι αυτό που έχουμε ως όραση δηλαδή τις εικόνες που διαδραματίζονται την ώρα που είμαστε ξύπνιοι με τις εικόνες που διαδραματίζονται την ώρα που κοιμόμαστε δηλαδή το όνειρο το ον-αρ, έχουμε τις δύο πλευρές του εγκεφάλου που είναι ον-αρ και ορ-αν , κοιμάμαι δηλαδή βλέπω εικόνες ξυπνάω βλέπω εικόνες αν έρθει τώρα επειδή δεν έχουμε την εκπαίδευση και έχουμε απομακρυνθεί από τις κεντρικές μεσότητες της αρετής τις οποίες περιέγραψα πριν, ο νους μας δεν είναι συντονισμένος το να καταφέρει να φέρει τους δύο πόλους του ύπνου και του ξύπνιου να τους μαζέψει προς το κέντρο για να φτάσει στο τρίγωνο και όχι στην αποκέντρωση αυτός ο συντονισμός των δύο άκρων μας φέρνει πλέον το τρίτο μάτι όπως λέγετε ο οποίος ανοίγει προς τον κόσμο του αιθέρα, της ανώτερης δηλαδή διάστασης και μπαίνουμε στον κόσμο των αϊδίων, είναι α ι όχι αηδία διαφορετικά, των αϊδίων δηλαδή του ανώτερου κόσμου του αιθέρα, γιατί ο σκοπός μας, ο τελικός μας σκοπός είναι να μπορέσουμε να έχουμε τον πολίτη, εμείς οι ίδιοι δηλαδή ως πολίτες να εκπαιδευτούμε, να φτάσουμε τελικώς στον κόσμο των αϊδίων δηλαδή στον κόσμο του αιθέρα της ανώτερης διάστασης όπου το μυαλό μας πλέον θα ενεργεί και με το όνειρο και με την πραγματικότητα σε έναν απώτερο σκοπό που θα βλέπει την άλλη διάσταση και έχω να σας πω, ότι απλώς το λέω αυτό και άστε το δεν θα το αναλύσω ότι την Κυριακήν το βράδυ εκεί όπου όλες οι ψυχές μας συνενωθήκαν, ακούγαμε την ίδια και οι ψυχές μας ανταποκρίνονταν σε αυτό που μιλούσε ο πρόεδρος Λαμπράκης και την ίδια στιγμή μετά ο Αρτέμης ο Σώρρας και όταν παλλόταν η ψυχή μας και δονείτο το μυαλό μας, ο νους μας, δηλαδή ενώσαμε καρδιά και μυαλό, γιατί την ώρα που μιλούσε σου σηκωνόταν η τρίχα και την ίδια στιγμή στο μυαλό σου υπήρχε μουσική, υπήρχε δόνηση, εκείνη την στιγμή πραγματικά και το λέω ξανά και μακάρι να μπορέσετε να το δείτε σιγά σιγά ξανά και να μπορέσουμε να το ξαναδούμε σε άλλη εκδήλωσή μας, είναι ότι απ’ έξω υπήρξε φως και αυτόν το λέω όχι για να ακουστώ παραμυθού είναι πραγματικότητα. 1:35:10
http://ei-end.blogspot.gr/2014/02/end-11-2-2014.html
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΒΙΚΥΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΡΑΔΙΟ ΑΡΤΑ 11-2-2014 ΑΠΟ ΤΟ 1:21:27 ΛΕΠΤΟ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟ 1:35:10.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΓΕΝΑ , ΒΙΚΥ ΔΡΟΣΟΥ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΔΡΙΑΝΟΣ ΜΠΕΖΟΥΓΛΩΦ
ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΥ - (ΑΠΕΡΙΤΟΣ)
Πρόσφατα παρακολούθησα μια πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία του αγαπητού φίλου και γνωστού ερευνητή στον χώρο της αναζήτησης Λευτέρη Σαραγά, σε σχέση με την τέχνωση του νου δια μέσου του λόγου.
Θεωρώ ότι ο Λόγος είναι το Α και το Ω για την ζωή μας, την ύπαρξή μας και εν τέλει για την ιδια την φύση και την δημιουργία της πραγματικότητας γύρω μας.
Όποιος μαθαίνει τον σωστό λόγο μπορεί να δημιουργήσει τέτοιες νευρωνικές συνάψεις μέσα στον εγκέφαλό του οι οποίες θα του τεχνώσουν τον εγκέφαλο κατά τρόπο τέτοιο, ώστε να ανοιχτουν "πύλες" πνευματικές που θα τον βοηθήσουν να περάσει σε ένα άλλο επίπεδο.
Η ομιλία είχε πάρα πολλές αναφορές στο πως και γιατί μέσω του χειρισμού του λόγου μπορούμε να ξεφύγουμε απο τα παιχνίδια που κάνει ο νούς μας, αλλά και στο πως μπορούμε να δημιουργούμε ή να αλλάζουμε την πραγματικότητα γύρω μας. Μοιάζει φανταστικό αυτό; Και όμως συμβαίνει.
Είναι αυτό που κάνουν οι σκέψεις μας πολλές φορές άθελά μας. Είναι αυτό που κάνουν οι λεγόμενοι μάγοι, οι οποίοι αλλάζουν την πραγματικότητα κατά το δοκούν και για ιδιοτελείς σκοπούς.
Ο πραγματικός όμως αναζητητής ο αγνός εσωτεριστής του οποίου ο σκοπός είναι να μπορέσει να φτάσει στην φώτιση και να θεωθεί, δεν πέφτει στην παγίδα του απλού εντυπωσιασμού και στην αλαζονεία που δημιουργεί η δυνατότητα του έλέγχου της πραγματικότητας μέσω της τέχνωσης του νου διά του λογου.
Ο συμβολισμός υπάρχει στην αρχαία Ελλάδα με την χαρακτηριστική απόδοση αυτού απο το άγαλμα του Ηνίοχου. Ο Ηνίοχος ο οποίος οδηγεί ένα αμάξι με δυο αγριεμένα άλογα, τα οποία συμβολίζουν τα ημισφαίρια του εγκεφάλου το δεξί και το αριστερό και αυτός αγέρωχος, με βλέμμα ήρεμο, ευθυτενής τα χαλιναγωγεί και τα δαμάζει οδηγώντας το άρμα στην σωστή κατεύθυνση και στον προορισμό του.
Το ιδιο συμβολίζουν και τα ανεστραμμένα έψιλον τα οποία και αυτά συμβολίζουν τα δυο ημισφαίρια του εγκεφάλου και η κάθετη γραμμή ανάμεσά τους συμβολίζει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε ισορροπώντας μεταξύ λογικής και συναισθήματος.
Αυτή είναι λοιπόν η μόνη λύση και ο μόνος τρόπος για να μπορέσουμε να ξεφύγουμε απο τις πλάνες της κατασκευασμένης πραγματικότητας η οποία μας εγκλωβίζει σε αυτόν τον πλανήτη. (τόπος πλάνης)
Η μέση οδός ακολουθείται μόνο όταν ο άνθρωπος καταφέρει να τεχνώσει τον νού του και να αναδομήσει τις εγκεφαλικές του λειτουργίες.
Είναι ένας δρόμος μοναχικός, επίπονος, με πολύ κλάμμα, που απαιτεί πειθαρχία και πάνω απ΄όλα απόφαση. Είναι ένας δρόμος δύσκολος αλλά εφικτός για αυτόν που θα αφιερωθεί και θα τον ακολουθήσει με συνέπεια...