Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Το ζώδιο του Σκορπιού και ο άθλος του Ηρακλή με την Λερναία Ύδρα

 

Οι άθλοι του Ηρακλή είναι δώδεκα και σχετίζονται με τα δώδεκα ζώδια της αστρολογίας. Αυτό εκ πρώτης όψεως μοιάζει εύκολα κατανοητό, αλλά τα κλειδιά αυτών των συνδέσεων δεν ήταν γνωστά έως τον εικοστό αιώνα που κάποιοι Διδάσκαλοι της Σοφίας αποφάσισαν να μας τα παραδώσουν και να αποτελέσουν κτήμα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Μέχρι αυτή την παρέμβαση κανένας από τους μεγάλους εσωτεριστές και αστρολόγους δεν είχε κατορθώσει να βρει αυτά τα κλειδιά. Με την μελέτη τους μέσα στο γενικό περιβάλλον της φιλοσοφίας, έγινε δυνατόν να αυξηθούμε σε κατανόηση του εαυτού μας και του κόσμου στον οποίο ζούμε.

Έτσι, το ζώδιο του Σκορπιού σχετίζεται με τον άθλο της νίκης του Ηρακλή επί της Λερναίας Ύδρας. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν εδώ με έναν όσο το δυνατόν σύντομο τρόπο, να  αποκρυπτογραφήσουμε τον άθλο αυτό, για να κατανοήσουμε το σημαινόμενο αυτού του μύθου, τι είναι η Λερναία Ύδρα, αλλά και πως αντιμετωπίζεται. Διότι αλλιώς θα μείνουμε με μία μάλλον τρομακτική και χωρίς κατανόηση αίσθηση απέναντι στον μύθο ενός τέτοιου τέρατος. Ο μύθος αυτός περιέχει πάρα πολλά και σημαντικά σημεία, αλλά εμείς εδώ λόγω των περιορισμών του μέσου θα σταθούμε μόνο στην Λερναία Ύδρα, όσο είναι δυνατόν. Ο άθλος αυτός αποτελεί, συνολικά και σε όλες τις λεπτομέρειες του, ένα θέμα που σχετίζεται με το ζώδιο του Σκορπιού. Σηματοδοτεί τις ψυχικές καταστάσεις, εμπειρίες-μαθήματα, τις δοκιμασίες και τα γεγονότα που έρχεται αντιμέτωπος κάποιος κάτω από την επιρροή του ζώδιου αυτού. Όλα τα σημεία του μύθου (όπως και όλων των μύθων άλλωστε) περιέχουν ένα εσωτερικό όσο και πρακτικό μήνυμα ζωής, ανασυρμένο απ' ευθείας από τον πνευματικό κόσμο.

Η Ύδρα είναι πλάσμα που ζει στο νερό. Η περιοχή της Λέρνης έχει πολλά νερά διακλαδισμένα σε πολλά ρυάκια και ποταμάκια (ακόμα και σήμερα) και η Ύδρα ζει σε μία πηγή που ονομάζεται Αμυμώνη. Το νερό είναι εικόνα και σύμβολο του κόσμου των συναισθημάτων, των συγκινήσεων και των επιθυμιών. Ο χώρος αυτός είναι ο κόσμος του αστρικού πεδίου, όπως ονομάζεται και αρχηγέτης του είναι ο θεός Ποσειδώνας. Έτσι ο άθλος αυτός του Ηρακλή μας περιγράφει την εμπειρία και τους αγώνες του, μέσα στον αστρικό κόσμο των επιθυμιών, συγκινήσεων και συναισθημάτων του. Η Λερναία Ύδρα έχει εννέα κεφάλια και αυτό φυσικά δεν είναι τυχαίο.

Ο αριθμός εννέα είναι ο αριθμός της πληρότητας και είναι ο αριθμός με τον οποίο μπορεί κάποιος να περιγράψει-καταγράψει πλήρως οποιοδήποτε ον, αντικείμενο ή κατάσταση. Έτσι κάθε κεφάλι της Λερναίας Ύδρας είναι μία ουσιώδης πλευρά της ύπαρξης της, αλλά και ευρύτερα του αστρικού κόσμου στον οποίο ανήκει, καθώς και κατ' αντιστοιχία και της ύπαρξης

του ανθρώπου στον κόσμο αυτό, με το δικό του αστρικό σώμα. Το εννέα αποτελείται από τρεις τριάδες (3x3=9) που είναι τύποι εμπειριών, αφού τα συναισθήματα, οι συγκινήσεις οι επιθυμίες γίνονται αντιληπτά σαν εμπειρίες. Αυτοί οι εννέα τύποι εμπειρίας αποτελούν μια πολύ καλή εικόνα συνολικής κατανόησης του ζωδίου του Σκορπιού και τις εμπειρίες στις οποίες μας ωθεί.

Υπάρχει μία αρχική τριάδα περιοχών εμπειρίας και δοκιμασιών, τρεις κατηγορίες, που η κάθε μία αποτελείται εσωτερικά από μία τριάδα όμοιου τύπου εμπειριών. Έτσι λοιπόν, το βίωμα στον Σκορπιό περιέχει τρεις βασικές περιοχές εμπειρίας, δοκιμασιών, μαθημάτων ζωής. Η πρώτη είναι οι ορμές (το ορμέμφυτο), η δεύτερη οιεπιθυμίες και η τρίτη η προσωπική βούληση. Οι τρεις περιοχές αυτές της δοκιμασίας αφορούν στις τρεις όψεις της ανθρώπινης προσωπικότητας όπως συναντιόνται και ενώνονται στο φυσικό πεδίο.

Ορμές είναι οι φυσικές προτιμήσεις, ορέξεις και τάσεις που είναι έμφυτες στη ζωώδη φύση κι αυτές είναι κυρίως τρεις: Το σεξ, η τάση για ανέσεις και το χρήμα. Οι επιθυμίες έχουν πιο λεπτεπίλεπτη φύση, και προκαλούν εξ αιτίας της φύσης τους, άμεσα αποτελέσματα στο φυσικό πεδίο. Δεν είναι έμφυτες στη ζωώδη φύση, και είναι πάλι τρεις στον αριθμό: Ο φόβος, το μίσος ή εχθρότητα, και η φιλοδοξία ή επιθυμία για δύναμη-εξουσία. Η τρίτη περιοχή είναι δραστηριότητες του κατώτερου νου και είναι: Η υπερηφάνεια, η χωριστικότητα και η σκληρότητα. Ο Σκορπιός θεωρείται από πολλούς το πιο «ύποπτο» ζώδιο για την εμφάνιση σκληρότητας. Να έχετε όμως υπ’ όψιν, ότι το χειρότερο είδος σκληρότητας δεν είναι η σκληρότητα η εκφρασμένη με φυσικά μέσα, αλλά η νοητική σκληρότητα. Αυτό το σημείο δεν έχει κατανοηθεί αρκετά.

Στο βαθμό που κάποιος έχει βγει νικητής από τις μάχες στις διαφορετικές αυτές κατηγορίες, σημαίνει ότι έχει προχωρήσει στις απαιτούμενες καθαρτικές διαδικασίες. Ανακεφαλαιώνοντας συνεπώς, κάποιος έχει συνολικά να αποδείξει ότι δεν υπάρχουν σε αυτόν οι ακόλουθες καταστάσεις, οι οποίες παρουσιάζονται με αριθμητική σειρά για διευκόλυνση. Θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε πολύ χώρο και χρόνο για την ανάλυση καθεμιάς από τις εννέα αυτές όψεις, αλλά εμείς ας δώσουμε τις βασικές κατευθύνσεις και ας αφήσουμε τον καθένα από εσάς στον δικό του στοχασμό να βρει δικές του εφαρμογές και αναπτύξεις.

Α. Ορμές

  1. Σεξ – η σχέση των ζευγών των αντιθέτων.

Τα αντίθετα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ιδιοτελώς ή να σμίξουν με έναν ανώτερο θεϊκό τρόπο. Οι απόψεις των πουριτανών, όπως και των ηδονιστών που βάζουν ως σκοπό τους την όλο και μεγαλύτερη ικανοποίηση του φυσικού σεξουαλικού ηδονισμού αλλά χωρίς ψυχικό και πνευματικό έρεισμα, δεν είναι αποδεκτές. Ο ηδονισμός μάλιστα υποστηρίζεται τα τελευταία χρόνια ιδεολογικά και από την λανθασμένη κατεύθυνση αποπροσανατολισμένων σχολών της ψυχανάλυσης.

  1. Φυσικές ανέσεις – συνθήκες ζωής που θεωρούμε τις πρέπουσες, σκεπτόμενοι ιδιοτελώς.

Η φιλοσοφία της άνεσης έχει φέρει σε ένα ψευτο-ηδυπαθές και αποκρουστικό αδιέξοδο την μεγάλη πλειοψηφία των σημερινών ανθρώπων. Ρίξτε μια ματιά γύρω σας στους πολύ μαλακούς καναπέδες μπροστά από τις τηλεοράσεις στα σπίτια και θα καταλάβετε πολύ καλά αυτό το αδιέξοδο και την κατάντια. Σήμερα μάλιστα πολύ εύκολα και όλο και πιο πολύ όλοι έχουν μάθει να απαιτούν ανέσεις. Οι σημερινές εικόνες του βάλτου όπου ζούσε η Λερναία Ύδρα, φέρουν και ετικέτες εφήμερα διάσημων εταιρειών.

  1. Χρήμα – που συγκεντρώνεται και κατακρατείται με ιδιοτέλεια

Το χρήμα αποτελεί μορφή συμπυκνωμένης ενέργειας. Η επιβολή και επικράτηση της άποψης ότι η οικονομία είναι ανώτερη από την ηθική, την δικαιοσύνη, τον ανθρωπισμό, την φιλοσοφία είναι ένα σύμπτωμα τραγικής παρακμής και βαλτώματος. Η επικράτηση της οικονομικής αντίληψης ως κεντρικής αντίληψης και αντιμετώπισης της ζωής, έχει σήμερα επεκταθεί σε απίστευτο βαθμό, έχει αλλάξει την καθημερινότητα των περισσοτέρων ανθρώπων και έχει διαβρώσει τις συνειδήσεις τους. Υπάρχει η τάση όλοι να ξέρουν πόσο κοστίζει κάποιο πράγμα, αλλά δεν ξέρουν τι ποιότητα έχει. Επιχειρείται όλα να μεταφραστούν σε χρήμα και συγχρόνως η αγορά αμφιβόλου αξίας προϊόντων εμφανίζεται ως η φθηνή και έξυπνη λύση. Η συγκέντρωση πνευματικού πλούτου έχει αξία; Αποτελεί πρακτικά μία συγκέντρωση δύναμης; Ποια είναι μεγαλύτερη δύναμη, το χρήμα ή οι πνευματικές επιτεύξεις και αποκτήματα; Η τάση για συσσώρευση υλικού πλούτου, κάποια μέρα θα αντικατασταθεί από το μοίρασμα με δίκαιο τρόπο των αγαθών του πνεύματος σε μια πορεία προς την κοινοκτημοσύνη των αγαθών.

Β. Επιθυμίες

  1. Φόβος – διέπει πολύ συχνά τις σημερινές δραστηριότητες.

Ο φόβος δένει τα πόδια και δεν επιτρέπει το προχώρημα. Είναι η φάση που η Λερναία Ύδρα τυλιγόταν γύρω απ’ τα πόδια του Ηρακλή ακινητοποιώντας τον. Ο φόβος του αγνώστου, της ήττας, της γελιοποίησης, του θανάτου κλπ είναι γνωστός σε όλους, αλλά όμως δεν πρέπει να αφήνεται να καθορίζει την δράση μας. Πως μπορούν αυτοί οι φόβοι να ξεπεραστούν; Ο Ηρακλής δείχνει τον δρόμο του πως γίνεται αυτό και θα το δούμε στην συνέχεια. Όταν επιτύχουμε να υπερνικήσουμε τους φόβους μας θα πάψουν να κατευθύνουν τις πράξεις και τα σχέδια μας και θα περάσουν να είναι δευτερεύουσες καταστάσεις, κάτι απόμακρο από το κέντρο δράσης, σκέψης και αποφάσεων μας. Κάποιες στιγμές όλοι έχουμε παραδείγματα του ότι ακόμα και το πιο δειλό άτομο όταν παρακινηθεί από ένα ανώτερο σκοπό, ένα ανώτερο ιδανικό, επιτυγχάνει μια ουσιαστική υπέρβαση όλων των φόβων του.

  1. Μίσος ή εχθρότητα – ένας παράγοντας που επηρεάζει τις σχέσεις.

Η εχθρότητα και το μίσος είναι μια έντονη κατάσταση αρνητικοποίησης. Η ενδυνάμωση της μέσω της επαναληπτικής ενεργοποίησης της, εκθέτει σε μεγάλο βαθμό συνολικής αρνητικοποίησης το ίδιο το άτομο, αλλά και τους άλλους γύρω του. Όταν η εχθρότητα, το μίσος απογυμνωθούν από το συναισθηματικό τους περιεχόμενο και καθαρθούν κάτω από το φως της πραγματικότητας και του αληθινού, θα μετατραπεί σε μία δύναμη που θα στηρίξει το έργο του ανθρώπου στον απεγκλωβισμό από τον κόσμο οποιαδήποτε μορφής για χάρη της ουσίας της ψυχής, που είναι αυτό που ζωοποιεί κάθε μορφή.

  1. Φιλοδοξία ή επιθυμία για εξουσία – καθορίζει τον τρόπο επιδίωξης των αντικειμενικών στόχων.

Η επιθυμία απόκτησης και άσκησης εξουσίας, τόσο στην προσωπική και οικογενειακή μας ζωή, όσο και στην κοινωνική βρίσκεται σε έξαρση. Οι σχέσεις των ανθρώπων έχουν γίνει έδαφος διαρκούς σύγκρουσης και επιβολής εξουσίας του ενός προς τον άλλο. Μάλιστα αυτό συμβαίνει μεταξύ υποτίθεται αγαπημένων ατόμων όπως συμβαίνει στις σχέσεις γονέων-παιδιών, εραστών, συζύγων κ.λ.π. Έτσι ο κόσμος έχει μετατραπεί σε ένα τόπο γεμάτο τραγωδίες. Τα μεγάλα ιδανικά που τροφοδοτούν κάθε άνθρωπο όπως της αδελφότητας των ανθρώπων, της ανιδιοτελούς αγάπης, της συνεργασίας, του σεβασμού ανθρώπων και ιδανικών, της δικαιοσύνης, αρχίζουν να ξεθωριάζουν όταν η δίψα για εξουσία και η επιδίωξη της εμφανιστούν στα άτομα και τις κοινωνίες. Τότε η ζωή ανθρώπων και κοινωνιών καταστρέφονται. Όταν η φιλόδοξη επιθυμία για εξουσία καθαρθεί, μετουσιώνεται σε δύναμη θέλησης για την επίτευξη των στόχων και στην θέληση να θυσιαστεί κάποιος για ένα ανώτερο σκοπό. Τότε η αγάπη και η δύναμη ενώνονται και εμπλουτίζει η μία κατάσταση την άλλη.

Γ. Κατώτερος νους

  1. Υπερηφάνεια – αποτελεί διανοητική ικανοποίηση, η οποία καθιστά το νου φραγμό στην επιδίωξη της ψυχής να ελέγξει την προσωπικότητα.

Η υπερηφάνεια, η έπαρση, η υπεροψία δημιουργούν ένα σκληρό πυρήνα που εγκλωβίζει τον άνθρωπο πολύ ισχυρά. Η κατάσταση αυτή ενισχύεται από ιδέες που διογκώνουν το εγώ και έτσι εμποδίζεται η επαφή και η συνένωση με τους άλλους συνανθρώπους και η βίωση της έννοιας της ανθρωπότητας και της αδελφότητας των ανθρώπων. Το ότι εξ αρχής ο Ηρακλής επέλεξε να πάρει μαζί του τον Ιόλαο δείχνει ακριβώς το ότι δεν έμεινε στην πλευρά διόγκωσης του εγώ και της ανωτερότητας του, αλλά επέλεξε να ζητήσει την συνεργασία. Οι τάσεις έπαρσης και διόγκωσης του εγώ θα πρέπει να αντικατασταθούν από την υπέρβαση του εγώ και από τις δυνάμεις της θυσίας και της υποταγής απέναντι στο έργο που πρέπει κάθε φορά να επιτευχθεί.

  1. Χωριστικότητα – είναι η στάση αποκοπής, απομόνωσης, ελιτισμού, η οποία κάνει το νου εμπόδιο στις ορθές σχέσεις μέσα στην ομάδα.

Ο αναλυτικός νους διαχωρίζει σε τμήματα και κατηγορίες, αν όμως ξεχαστεί ο στόχος της τελικής σύνθεσης, τότε επικρατεί η διάσπαση, η διαφορετικότητα, η σύγκρουση. Η χωριστικότητα δημιουργεί νοητική αρνητικοποίηση και πλήττει ανθρώπους ανεξαρτήτως ιδεολογιών και δογμάτων. Έτσι βλέπουμε μια διαρκή διόγκωση των συγκρούσεων και διαφωνιών μεταξύ οπαδών θρησκευτικών δογμάτων, πολιτικών παρατάξεων κ.λ.π. Όταν επικρατούν οι τάσεις της χωριστικότητας παραβλέπεται η ουσιαστική βάση των πραγμάτων, αυξάνεται ο ανταγωνισμός, ο φανατισμός και η νοητική τύφλωση. Όταν ο κόσμος και τα προβλήματα του αντιμετωπιστούν από την ενωτική ανθρωπιστική σκοπιά τους, στην βάση των αντικειμενικών αξιών και αρετών του ανθρώπου, η χωριστικότητα εξαφανίζεται και την θέση της παίρνει η πνευματική μέθεξη, που θα οδηγήσει τους ανθρώπους στην ουσιαστική ενότητα τους, στην κατανόηση της εναρμόνιας διαφορετικότητας τους.

  1. Σκληρότητα – η ικανοποίηση με τις μεθόδους της προσωπικότητας, η οποία καθιστά το νου όργανο της αίσθησης εξουσιασμού.

Η ευχαρίστηση να βασανίζει κάποιος κάποιον άλλο, να τον πονάει, να τον εξευτελίζει, είναι μια σοβαρή ασθένεια. Πριν αυτή η ασθένεια θεραπευτεί δεν μπορεί κάποιος να θεωρεί ότι είναι άνθρωπος. Καθημερινά βλέπουμε να γίνονται γνωστά γεγονότα αποκρουστικής βίας που συμβαίνουν μέσα σε οικογένειες. Άλλοτε μεταξύ συζύγων, άλλοτε γονέων προς παιδιά κλπ. Ο βασανισμός των ζώων είναι επίσης καθημερινό φαινόμενο. Ασκείται τόσο για την αρρωστημένη προσωπική απόλαυση και διασκέδαση των δραστών, όσο και για την διεκπεραίωση του κύκλου εργασιών της παραγωγής διατροφικών προϊόντων, προϊόντων ένδυσης κλπ. Όταν αυτό το εσωτερικό τέρας εξοντωθεί, θα κυριαρχήσει η συμπόνια προς όλα τα όντα. Η μάχη αυτή θα κερδηθεί όταν ο άνθρωπος δει την κατάσταση αυτή κάτω από το φως του ορθού λόγου, της διάκρισης του αληθινού από το μη αληθινό και της συμπόνιας προς όλα τα όντα, που συμβαδίζουν με εμάς στον ίδιο ανηφορικό δρόμο, σ’ αυτή την φωλιά του σύμπαντος που είναι ο πλανήτης Γαία.

Όταν όλα αυτά τα εννέα λάθη γίνουν αντιληπτά και υπερνικηθούν, το αποτέλεσμα που θα αποκομιστεί θα είναι διττό και θα έχει τις εξής μορφές:

  1. την εδραίωση ορθών σχέσεων με την ψυχή και
  2. την εδραίωση ορθών σχέσεων με το περιβάλλον.

Τα δύο αυτά αποτελέσματα είναι ο ουσιαστικός στόχος και το κατά βάθος επιδιωκόμενο όλων των δοκιμασιών στο Σκορπιό.

Για τον τρόπο αντιμετώπισης

Στον άθλο της Λερναίας Ύδρας ο Ηρακλής δεν πηγαίνει μόνος του για την εκπλήρωση του, αλλά παίρνει μαζί του τον ανιψιό του Ιόλαο. Αυτό τονίζει την έννοια της σχέσης με τον άλλο και το ότι πρέπει να εφαρμοστεί και να αποδειχθεί η αφομοίωση της σωστής λειτουργίας της συνεργασίας και της ομαδικότητας. Μάθημα που ξεκίνησε στον Ζυγό, αλλά στον Σκορπιό παίρνει περισσότερο την έννοια της ορθής συμμετοχής στην ομάδα. Αυτό ήταν και η αιτία που ο Ευρυσθέας- που φέρεται γενικά να μην διαθέτει παρά μόνο τον κατώτερο υλιστικό νου- δεν αποδέχθηκε αυτόν τον άθλο ως επιτυχή, επειδή δεν τον ολοκλήρωσε μόνος του ο Ηρακλής. Αλλά όμως πνευματικά ήταν ακριβώς αυτό που έπρεπε να έχει γίνει και ο τρόπος του έγινε αποδεκτός από τους θεϊκούς νόμους.

Ο Ηρακλής αρχικά επιτέθηκε στην Λερναία Ύδρα, χτύπαγε ένα κεφάλι της με το ρόπαλο του και μετά το έκοβε με ένα δρεπάνι. Αμέσως όμως είδε με κατάπληξη του και τρόμο, ότι κάθε του επίθεση έκανε την Ύδρα πιο δυνατή, καθώς από κάθε κομμένο κεφάλι αμέσως ξεφύτρωναν δύο νέα κεφάλια. Όσο δηλ. την πολεμούσε αυτή τόσο δυνάμωνε. Τότε, όπως λέει ο μύθος, με την βοήθεια της θεάς Αθηνάς βρήκε την λύση. Ζήτησε από τον Ιόλαο να ανάψει φωτιά και να φέρει έναν αναμμένο δαυλό. Ο Ηρακλής χτύπαγε, μετά έκοβε το κεφάλι της Ύδρας και αμέσως ερχόταν ο Ιόλαος με τον αναμμένο δαυλό και έκαιγε το κομμένο μέλος της Ύδρας. Αυτό το τέχνασμα πράγματι αποτέλεσε την λύση του προβλήματος. Από την πληγή του κομμένου κεφαλιού της Ύδρας δεν έβγαιναν πλέον νέα κεφάλια. Αυτό το σημείο του μύθου μας δίνει την πληροφορία της αντιμετώπισης.

Όταν επιτεθούμε στα πάθη και τις επιθυμίες μας προσπαθώντας να τα εξοντώσουμε, είναι τέτοια η λειτουργία και η γονιμότητα του κόσμου τους, που αμέσως την θέση τους καταλαμβάνουν δύο άλλες επιθυμίες. Η επιθετική τακτική διακοπής μιας επιθυμίας- μιας συνήθειας χρησιμοποιεί ενέργεια του ίδιου του επιθυμητικού χώρου και αυτό ενδυναμώνει την υπάρχουσα αρνητικότητα στον χώρο αυτό. Η νίκη και η ουσιαστική αφαίρεση των αρνητικών στοιχείων του κόσμου των παθών, συναισθημάτων και επιθυμιών μας έρχεται μόνο με την χρήση της φωτιάς. Το νερό είναι όπως είπαμε ο κόσμος των επιθυμιών, ενώ η φωτιά είναι ο αμέσως ανώτερος του κόσμος της νόησης. Εδώ κρύβεται και το έδαφος από το οποίο μπορούμε να κατανοήσουμε και να διακρίνουμε τις διαφορές και την σχέση των δύο αυτών κόσμων, κάτι που στην συντριπτική σήμερα πλειοψηφία δεν έχει ακόμα γίνει κτήμα. Γιατί η νόηση- η σκέψη της πλειοψηφίας, όπως έχουμε πει και άλλες φορές, δεν είναι αυτόνομη. Αλλά αποτελείται από ένα κράμα έξεων, έλξεων και αποστροφών μαζί με σκέψη. Αυτό ονομάζεται καμα-μανασική (όρος Ινδουϊστικός - κάμα=επιθυμία & μανάς=νους) κατάσταση και σε αυτή την περίοδο της ανθρωπότητας δεν υπάρχει ακόμα σκέψη ανεξάρτητη από τα πάθη, τις ηδονές, τον πόνο, τις αποστροφές και τις έλξεις. Στον τρόπο επίτευξης του άθλου αυτού λοιπόν κρύβεται το μεγάλο μυστικό της νοήσεως, που είναι αυτό που η ανθρωπότητα πρέπει αυτή τη στιγμή να κατανοήσει. Τότε μόνο γίνεται άρση όλης της υποκρυπτόμενης αρνητικότητας των βάλτων του αστρικού κόσμου, που μπλοκάρουν την ροή και άρα την γόνιμη δημιουργική συμμετοχή στη ζωή.

Υπάρχει και μια άλλη άποψη του μύθου όπως εκφράζεται από κάποια Σχόλια αρχαίων εσωτεριστών, που αφορούν στον τρόπο αντιμετώπισης της Λερναίας Ύδρας από τον Ηρακλή. Εκεί αναφέρεται ότι όσο ήταν η Ύδρα μέσα στον βάλτο και στο υγρό περιβάλλον της κατοικίας της ο Ηρακλής αδυνατούσε να την νικήσει. Τότε την σήκωσε με τα χέρια του ψηλά και την κράτησε εκεί. Η Ύδρα μακριά από το υγρό περιβάλλον όπου μπορούσε να αντλεί δύναμη, και εκτεθειμένη στον αέρα, την θερμότητα και το φως του Ήλιου, άρχισε σταδιακά να χάνει την δύναμη της έως της τελικής πτώσης της. Αυτή η εκδοχή δεν αποτελεί ουσιαστική απόκλιση από την πιο διαδεδομένη άποψη που πιο πάνω προαναφέραμε ως προς τον τρόπο. Το ότι σήκωσε ψηλά την Ύδρα δείχνει ότι μετέφερε την λύση του προβλήματος στον ανώτερο κόσμο από αυτόν του αστρικού, που είναι ο νοητικός. Ο αέρας, η θερμότητα και το φως σχετίζονται με την νόηση και το πνεύμα. Με αυτή την άρση της επίλυσης του προβλήματος στον ανώτερο του αστρικού κόσμο, που είναι ο κόσμος της καθαρής νόησης πέτυχε ο Ηρακλής την εξόντωση της Λερναίας Ύδρας.

Η χρήση των εργαλείων της νόησης όπως πχ είναι ο ορθός λόγος- δηλαδή η διάκριση- είναι αυτά που θα μας οδηγήσουν στην λύση των αστρικών καταστάσεων του φόβου, του σεξισμού, της απάνθρωπης σκληρότητας, της μαλθακότητας της άνεσης κλπ. Αυτό σχετίζεται με την εμφάνιση του Ερμή ως ιεραρχικού κυβερνήτη του Σκορπιού. Που αποτελεί την ανώτερη, την πνευματική και ουσιαστική σχέση με τον Σκορπιό. Υπάρχει σε αυτό το σημείο ένα ενδιαφέρον αστρολογικό ζήτημα με το οποίο θα ασχοληθούμε κάποια άλλη φορά.

Επίλογος

Οι επιρροές του Σκορπιού φέρνουν τον άνθρωπο αντιμέτωπο με τους εννέα χώρους που αναφέραμε, μέσα από εμπειρίες και συνθήκες. Η περιοχή του Σκορπιού όπως και κάθε άλλου ζωδίου δεν αντιμετωπίζεται σε μία μόνο ζωή. Έτσι μπορεί στην παρούσα ζωή του κάποιος να βιώνει κάποιο από τους εννέα τόπους εμπειρίας ειδικώτερα. Οι εμπειρίες ευχάριστες και δυσάρεστες θα οδηγήσουν όπως είναι φυσικό κάποιους στο να περάσουν με επιτυχία τις δοκιμασίες, ενώ για κάποιους θα αποτελέσουν αφορμή για να βουλιάξουν ακόμα περισσότερο στο λάθος. Μέχρι ο πόνος που είναι ο καρπός του λάθους, να τους φέρει και αυτούς στην πλευρά των νικητών. Ο Σκορπιός μεταφέρει τη δοκιμασία στον στίβο της ζωής του φυσικού κόσμου μέσω του Άρη τόσο σε φυσικό όσο και σε ψυχικό επίπεδο. Έτσι έχουμε τον μαχητή για το πραγματικό ευ ζειν στην καθημερινότητα και τον ψυχικό μαχητή για την ουσιαστικοποίηση αυτού του ευ ζειν. Τότε η ζωή του ανθρώπου αγκυροβολείται στον ουρανό, στο νοητικό και τους υπερνοητικούς κόσμους της ενορατικότητας και η ολοκλήρωση του ανθρώπου έχει κάνει ένα μεγάλο και πολύ σημαντικό βήμα .

Σε ένα ανώτερο πιο πυρηνικό επίπεδο οι δοκιμασίες του Σκορπιού έχουν ουσιαστικά τριών ειδών στόχους, καθώς αφορούν στην ετοιμότητα των τριών όψεων της προσωπικότητας:

  1. να αναπροσανατολιστεί η προσωπικότητα προς την ζωή της ψυχής. Στη συνέχεια,
  2. να επιβεβαιώσει την ετοιμότητα για μύηση, και
  3. να δείξει ευαισθησία στο Θείο Σχέδιο κι έτσι να καταστεί ο προσηλωμένος μαθητής με την έναρξη της εμπειρίας του στο επόμενο ζώδιο του Τοξότη.

Ο Άρης μετά από το Έργο και την Περιπέτεια του στον Κριό σαν εξωτερικός κυβερνήτης και στον Σκορπιό σαν εξωτερικός και εσωτερικός κυβερνήτης, βρίσκει επιτέλους την θέση που αρμόζει στην τελειότερη μορφή του και γίνεται ιεραρχικός κυβερνήτης του Τοξότη. Τέτοια είναι η μαγεία της Εσωτερικής Αστρολογίας και γι' αυτό την αγάπησα. Ποια άλλη αστρολογία μπόρεσε να αποδώσει αυτές τις αλήθειες; Αυτό φυσικά δεν είναι μια διαδικασία απλά αστρολογικής σημασίας. Είναι το δικό μας ανθρώπινο ταξίδι ως μεταλλακτών και τόπων καθρεπτισμού των μεταλλάξεων του πλανητικού επιπέδου.

ΕΡΡΩΣΘΕ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ

http://orphion.higherself.eu/

------------------------------------

Βιβλιογραφία
"
Esoteric Astrology" Alice Bailey & Djwhal Khul
"The Labors of Hercules" Alice Bailey & Djwhal Khul

Ὀρφίων

18 Νοε 2014