Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015

Καθαρή Δευτέρα, μια ημέρα τελετουργική

 

Ημέρα κάθαρσης για όλους τους ανθρώπους, τα ζώα, τη φύση, όλοι μας οδηγούμαστε σε ένα μυητικό στάδιο εξέλιξης και μην ξεχνάμε πως μέσα από κάθε μύηση συμβαίνει πάντα κάθαρση. Μύηση είναι ένα βήμα ανάπτυξης, αλλαγής και εξέλιξης του εαυτού μας, ένα βήμα εσωτερικό, μια ανακάλυψη ενός σημείου μέσα μας.

Σύμφωνα με το έθιμο της Καθαρής Δευτέρας πετάμε τον χαρταετό, ο οποίος συμβολίζει τον άνθρωπο και η ουρά του την ψυχή. Με το πέταγμα είναι σαν να ανεβαίνει ψηλά στον ουρανό ώσπου να συναντήσει τον Θεό. Εκεί συναντά την εσωτερική του ισορροπία.

Κάθαρση για εμένα σημαίνει πως έχω την πρόθεση να βουτήξω στο σκοτάδι μου, να ανασύρω τα σκουπίδια που έχουν συσσωρευτεί μέσα μου και να απαλλάξω τον εαυτό μου από κάθε τι άχρηστο, που αφορά το σώμα, τον νου, τα συναισθήματα μου, την ψυχή μου. Όταν για εμένα ξεκίνησε να γίνεται συνειδητά, ήταν ο τρόπος, το μέσο δηλαδή που άνοιξε ο δρόμος της αυτογνωσίας. Μέσα από την Κάθαρση έγινα ενεργός παρατηρητής του εαυτού μου. Αυτό λειτούργησε καταλυτικά και προς όλο το σύστημα γύρω μου.

Βέβαια νιώθω ευλογία γιατί μέσα στα πρώτα πνευματικά μου βήματα ήρθα σε άμεση επαφή με την ενέργεια της Εσωτερικής Κάθαρσης η οποία μου δίδαξε τον ίδιο μου τον εαυτό, μου έδειξε τις αδυναμίες μου, τους φόβους μου, τη σκοτεινότητα του εαυτού μου, αλλά και τα ταλέντα μου, τις δυναμικές μου, την εσωτερική μου γνώση και τον Θεό μέσα μου. Έτσι καθώς ανακαλύπτουμε ένα-ένα τα πεδία του εαυτού μας ανοίγουμε την αντίληψη μας, διευρύνουμε το πνεύμα μας. Μέσα από την Κάθαρση μπορούμε να αγγίξουμε την αλήθεια μας.

Σας μεταφέρω κάποιες συμβουλές κάθαρσης του εαυτού μας, σε όλα τα επίπεδα μέσα στην καθημερινότητα.

  1. Όταν ο εαυτός μας διανύει ένα στάδιο κάθαρσης είναι απαραίτητο να τον αγκαλιάζουμε με αγάπη, να δείχνουμε κατανόηση και υπομονή, ώστε να του δώσουμε χρόνο και χώρο να το διαχειριστεί με αποδοχή, χωρίς πίεση και κριτική.

2. Η επαφή με τη γη, τη θάλασσα, γενικότερα με τη φύση αποφορτίζει το σώμα από εντάσεις και συγχρόνως το ενδυναμώνει, με την συλλογή ενέργειας μέσα από έναν φυσικό τρόπο.

3. Οι συναισθηματικές φορτίσεις όπως ο θυμός αλλά και οποιαδήποτε άλλα συναισθήματα, είναι απαραίτητο να τα εκφράζουμε, τη στιγμή που τα νιώθουμε, με σεβασμό προς τον εαυτό μας και τους άλλους. Εάν δεν το κάνουμε συσσωρεύεται μέσα μας ενέργεια, που τις περισσότερες φορές εκδηλώνεται με ασθένειες στην ψυχή και στο σώμα μας. Στην συναισθηματική εκτόνωση και αποφόρτιση βοηθά το γέλιο και το κλάμα.

4. Όσον αφορά την κάθαρση του νου, εννοούμε πως καθαρίζουμε κάθε αρνητική σκέψη, πεποίθηση και προγραμματισμό που έχουμε εντυπώσει εμείς οι ίδιοι ή έχουμε επιτρέψει να μας μεταδώσουν εξωγενείς παράγοντες. Στην καθημερινότητά μας λειτουργούμε με 90% από το υποσυνείδητο που σημαίνει πως όλα όσα ζούμε και δημιουργούμε είναι βάση των σκέψεων, των συναισθημάτων, των προγραμμάτων και των πεποιθήσεων μας είτε είναι δικά μας είτε του συλλογικού. Γι αυτό χρειάζεται να είμαστε συνεχώς σε μια εγρήγορση και να παρατηρούμε τι σκεφτόμαστε και πόσο το χρειαζόμαστε αυτό που σκεφτόμαστε. Όλες αυτές τις αρνητικές σκέψεις μπορούμε να τις ακυρώνουμε και στη θέση τους να τοποθετούμε τις αντίθετες θετικές. Καθώς το κάνουμε αυτό συνεχώς εκπαιδεύουμε το νου μας, να μην επηρεάζεται από σκέψεις του συλλογικού και κυρίως να μην επιτρέπει να εγκατασταθούν και να κυριαρχούν.

5. Στο φυσικό μας σώμα απαλλάσσουμε τον εαυτό μας από τοξίνες που παίρνουμε από τις τροφές, τα ποτά, το τσιγάρο αλλά και το περιβάλλον γύρω μας. Ίσως η καλύτερη και η πιο υγιεινή τροφή, είναι η αλκαλική διατροφή, η οποία διατηρεί το αίμα μας σε αλκαλικό ph, με αποτέλεσμα να μην δημιουργούνται συνθήκες για ασθένειες. Το σώμα μας έχει ανάγκη από εκγύμναση για να διατηρούμε όλα τα όργανα, τους μυς, τα οστά, το κυκλοφορικό και όλα τα συστήματά μας σε αρμονία και ευεξία. Ιδανικά είναι να επιλέγουμε ασκήσεις που συνάδουν με το πνεύμα και τη ψυχή μας όπως γιόγκα, Τάι Τσι, Τσι Κονγκ …κ.α.

6. Ένας υπέροχος τρόπος κάθαρσης του σώματος είναι η εφίδρωση που μπορεί να γίνει με την άσκηση, με την σάουνα σε συνδυασμό με το νερό. Ο Ιπποκράτης έλεγε: “Δώστε μου την δύναμη να δημιουργήσω έναν πυρετό και μπορώ να θεραπεύσω κάθε αρρώστια “. Ένας συνδυασμός ζεστού ατμού, με την άκρως θεραπευτική δύναμη του νερού, των αλάτων, των κρυστάλλων και των βοτάνων οδηγούν το σώμα σε βαθιά σωματική και συναισθηματική κάθαρση. Είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο στο νευρικό και στο μυϊκό σύστημα, προσφέρει αναζωογόνηση και τόνωση σε όλα τα επίπεδα. Επίσης ένα θεραπευτικό μασάζ βοηθάει το σώμα να αποβάλει τοξίνες και μπλοκαρίσματα.

7. Όπως καθαρίζουμε σε υλικό επίπεδο καθημερινά το σπίτι, χώρο εργασίας μας… Έτσι χρειάζεται και να φροντίζουμε την ενέργεια που περιβάλει όλους τους χώρους που ζούμε. Μπορούμε να καίμε πολύ συχνά φασκόμηλο με δάφνη και λιβάνι ώστε να καθαρίζουμε τις ενέργειες που υπάρχουν μπλοκαρισμένες στον χώρο μας. Αλλά και να βράζουμε φασκόμηλο και με το νερό να καθαρίζουμε το πάτωμα, τις ντουλάπες με τα ρούχα μας, τα συρτάρια, τα ντουλάπια… και γενικότερα τους χώρους μας. Είναι υπέροχο το πόση καθαρότητα μετά υπάρχει!

Θεωρώ πως χρειάζεται να δούμε τον εαυτό μας και τις ανάγκες του ολιστικά για να μπορούμε, να έχουμε αποτελέσματα μέσα στην καθημερινή μας ζωή. 

Όλοι μας στοιβάζουμε άχρηστες ενέργειες γύρω μας, οι οποίες μας απομακρύνουν από την πραγματική ουσία του εαυτού μας. Η ενέργεια της κάθαρσης, ανοίγει τον δρόμο στην ψυχή ώστε να ολοκληρώσει το έργο της πάνω στη γη. Η Καθαρή Δευτέρα εκτός από όλα όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα (γιορτή Κούλουμα, χαρταετό, φαγητό, χορό και τραγούδι) είναι και μια εξαιρετική ημέρα για να κάνουμε έναν διαλογισμό κάθαρσης του εαυτού μας, να δηλώσουμε την πρόθεση να απελευθερώσουμε και να μετουσιώσουμε μέσα μας, ενέργειες που έχουν ολοκληρώσει τον σκοπό τους. Να συνδεθούμε με την πηγή της δημιουργίας του Θεού και να στείλουμε στο φως κάθε τι που μας βαραίνει και είναι πλέον άχρηστο ως προς την εξέλιξή μας.

Κάθε φορά που καθαρίζουμε και ένα πεδίο του εαυτού μας, αυτόματα καθαρίζουμε και το πεδίο της γης, μιας και είμαστε ένα μαζί της. Άρα η εργασία μας από ατομική γίνεται συλλογική και αυτό είναι υπέροχο. Αναλαμβάνοντας την ευθύνη της φροντίδας της ψυχής μας και του φυσικού μας σώματος με αγάπη, γινόμαστε οι καλύτεροι συνεργάτες του πλανήτη γη που μας φιλοξενεί.

Άρθρο της  Παναγιώτα Τζιτζίκου

Αναρτήθηκε από ΧΛΕΤΣΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ